Ben jij ook zo hard aan het zwoegen om je bruiloft planning op tijd rond te krijgen? Denk tussendoor ook even aan jezelf, bijvoorbeeld door te ontspannen of te sporten. Hier een aantal tips om te bewegen, zo blijf je fit voor je bruiloft!

Sinds een tijdje zorg ik vooral ’s avonds voor het slapen gaan voor mijn fitness. Want: als je iedere avond tijd vrij maakt om je tanden te poetsen, kun je net zo goed tijd maken om even tot rust te komen of je spieren te trainen. Bovendien: al dat organiseerwerk voor je bruiloft gebeurt meestal achter de computer, dus dan wordt je lichaam ’s avonds wel blij van wat beweging. Ik vertel je dan ook graag wat meer over mijn yoga- en buikspieroefeningen.

Ik begon met een paar sit-ups en als afsluiting de yogahouding met de naam Cobra. Bij deze laatste oefening ga je languit op je buik liggen, waarna je met je borst van de grond komt en je kruin ver van je vandaan duwt.  Je schouders blijven laag en je zult ervaren dat je borst zich helemaal opent en je rug zich strekt. Deze houding zou niet alleen je buikorganen een diepe massage geven, het voelt na een paar keer oefenen ook nog eens heel ontspannen.

Later oefende ik met de yogahouding Boog. Hierbij buig je vanuit buikligging je benen en pak je de enkels beet. Bij een inademing til je je hoofd en borst op en breng je je voeten omhoog, zodat je dijen en knieën van de grond komen. Je knieën houd je op heupbreedte. Dit maakt je rug, heupen en schouders leniger en het versterkt je rug. Dat merkte ik na een aantal keer heel goed, doordat het mij na afloop steeds beter lukte om de grond aan te raken als ik mij met gestrekte benen vooroverboog. Ik word dus niet alleen fitter, maar ook nog eens leniger van deze fijne bewegingen in de avond. Dus: op naar een prachtige bruiloft, met een lijf in topvorm en vooral met een fit gevoel!